Meditatie Therapie



Energie-therapie en meditatie. Individuele ademhalingstherapie

Iedereen weet dat gedachten zowel een vloek als een zegen zijn. Ze kunnen je vermaken, inzicht geven, inspireren en stellen in je staat te communiceren met andere mensen. Gedachten kunnen je ook gijzelen, aan de andere kant. Storende of zelfs pijnlijke gedachten kunnen een enorme invloed hebben op je geestelijk en lichamelijk welzijn, en er voor zorgen dat je niet ten volle van het leven kan genieten. 

Met meditatie realiseer je een afstand ten opzichte van jezelf. Het heeft namelijk niet zoveel zin om in je hoofd naar een oplossing te zoeken – die is er namelijk niet. Wél kun je leren tijdens meditatie therapie hoe je de maalstroom minder serieus kunt nemen. Daarbij kun je met meditatie en ademhalingstherapie leren hoe je boven je eigen schadelijke impulsen kunt staan, zodat deze minder vat op je krijgen en uiteindelijk verdwijnen. Samen onderzoeken we de aard van je problemen, en concretiseren we hoe meditatie en ademhalingstherapie jouw leven kunnen verlichten. 

Dit alles doen we tijdens een deugddoende meditatie massage, van 1 uur duurtijd. De meditatie zelf vindt plaats tijdens deze 2 uur durende sessie. 

Meditatie therapie massage

Mediteren, wat is dat nu eigenlijk? 

Mediteren is louter zijn, in het hier en nu. Bij mediteren observeer je je gedachten zonder ze te veroordelen: zo probeer je tot jouw ware kern te komen. Er zijn enorm veel manieren om te mediteren en ook allerlei redenen om ermee te beginnen: om te ontspannen bijvoorbeeld, om bij jezelf te komen, om om te gaan met (negatieve) emoties…

Waarom mediteren?

Hoewel wetenschappers liever de term meditatie vermijden, vanwege de religieuze bijklank, kennen de voordelen van mediteren bijna geen einde. Wetenschappers spreken bij voorkeur van mindfulness of aandachtsoefeningen. Toch blijven beide termen hetzelfde principe beschrijven.
Hieronder een greep uit de wetenschappelijke bevindingen van meditatie, mindfullness of aandachtsoefeningen. 
  1. Het verzacht pijn
    Oorspronkelijk is de oosterse meditatietherapie naar het Westen gebracht om mensen te helpen leven met chronische pijn. 
  2. Het redt je relatie
    Mindfulness geeft een boost aan romantische relaties, zo blijkt uit een aantal studies. Mensen die leerden mediteren en dat geregeld oefenden waren meer tevreden met hun relatie, voelden zich meer verbonden met hun partner en vonden het makkelijker om de imperfecties van hun partner en de ups en downs in de relatie te accepteren. Het is het toegenomen vermogen met mildheid en compassie naar jezelf en de ander te kijken, die deze opkikker teweegbrengt, concluderen de wetenschappers.
  3. Het helpt tegen depressie, stress en angst
    Hier zijn talloze studies naar gedaan, de één groter en meer gedegen dan de ander. Toen wetenschappers 29 van dit soort studies, met in totaal ruim 2600 proefpersonen kritisch tegen het licht hielden, bleven de voornaamste bevindingen overeind. Meditatietraining en aandachtsoefeningen leiden tot een gematigde afname van stress, depressie en angst. 
  4. Het vermindert gedragsproblemen en ADHD bijvoorbeeld bij jong volwassenen en kinderen. 

Mediteren tijdens je massage  

De therapeutes van The Wellness Room zijn erin gespecialiseerd om geleide meditaties te geven. Deze meditatie begeleidt je langs de 4 basisstappen van meditatie:
  • in contact met je lichaam
  • de toeschouwer van je gedachten
  • in staat je emoties te integreren 
  • ontvankelijk voor inspiratie en kracht.

Tijdens de massage draag je een headset van The Wellness Room, die je helpt om je volledig te concentreren op de geleide meditatie, gegeven door de therapeute die ook jouw massage verzorgt. 


Vergelijk al onze massages Vergelijk al onze massages op basis van enkele kernwoorden. Zo kan u zelf aangeven of bekijken welke massage het beste bij u past. MASSAGES VERGELIJKEN

BOEK NU JOUW AFSPRAAK EN KIES DE JUISTE THERAPEUTE


We vinden het het makkelijkst wanneer jij je afspraak zelf online inboekt. Dat gaat ook het snelst! Per mail zijn wij elke dag bereikbaar via barbara@the-wellness-room.be of telefonisch tussen 19 en 21u 's avonds.


Stap 1. Kies de behandeling/dienst die je wilt boeken, of zoek in de zoekbalk. (Verschillende dienst-categorieën kunnen niet in 1 boeking, maak een aparte boeking).
Stap 2. Kies een dag en tijd
Stap 3. Klik bovenaan op het pijltje en kies een therapeute. Lees hier meer info over wie is wieStandaard staat er 'geen medewerkervoorkeur', maar wij verkiezen dat je een naam aanduidt. 
Stap 4. Voer jouw persoonlijke gegevens in
Stap 5: Schrijf eventueel een notitie aan jouw therapeute of bv. het nummer van een kadobon.
Stap 6. Controleer jouw mailbox én eventueel spamfilter voor de afspraakbevestiging.

KOM JIJ VOOR DE EERSTE KEER BIJ THE WELLNESS ROOM?

Wanneer je voor de eerste keer een afspraak maakt voor een massage, pedicure, manicure of ontharing, en je hebt nog iets bijzonders te melden aan je Therapeute, schrijf dan een "notitie" in je boeking. Voor kadobonnen, figuuranalyses, receptie spreken, etc, bekijk de categorie "Receptie
© 2019 the Wellness Room - Antwerpen
beoordeling the wellnessroom antwerpen
5.0