Is één van jouw goede voornemens om jezelf in het nieuwe jaar meer te verwennen? Dan kan je altijd een massage boeken bij The Wellness Room, wij hebben een erg uitgebreid aanbod. Je bent elke dag bij ons welkom voor een ontspannende massage, maar als je liever zelf thuis ook af en toe eens geniet, dan hebben we hier 5 relaxerende massagetechnieken voor jou!
  • De schouder is de plaats van het lichaam waar mensen het vaakst spanning ervaren. Een schoudermassage doet stress wegsmelten en ontspant je spieren. Plaats je handen op de schouders: duimen op de bovenrug en je vingers net naast het sleutelbeen. Beweeg je volledige hand in cirkels en maak tegelijkertijd kleine cirkels met je duimen langs de ruggengraat.
  • Een hoofdmassage is ook erg ontspannend en stamt origineel uit India. Spreid je vingers en plaats je handen aan de zijkant van het hoofd. Beweeg je handen langzaam omhoog, alsof je het haar inzeept met shampoo. Laat daarna je vingers zachtjes van de top van het hoofd afglijden en beweeg je handen naar een ander deel van het hoofd. Herhaal deze bewegingen over de volledige hoofdhuid en wrijf daarna over het hoofd met je vingertoppen.
  • Wie de hele dag op zijn voeten staat, kan echt genieten van een voetmassage met een beetje massageolie. Wrijf je handpalm een vijftal keer zachtjes over de onderkant van de voet. Houd de voet dan stevig met beide handen vast en breng druk aan met je duimen aan de onderkant van de voet, van de hiel tot aan de tenen. Herhaal op de andere voet.
  • Een handmassage zal je misschien vreemd in de oren klinken, maar ook deze massage kan echt deugd doen! Houd de pols stevig vast, met de handpalm naar jou gericht, en oefen druk uit vanop de handpalm naar de top van elke vinger. Draai de hand daarna om en masseer elke vinger, te beginnen van de pink tot de duim: wrijf stevig over de vinger en trek er dan lichtjes aan. Tot slot neem je de pols tussen jouw polsen vast en schudt je lichtjes van links naar rechts.
  • Een gezichtsmassage tot slot is niet alleen ontspannend, maar stimuleert ook de bloedsomloop en geeft je houd een fris gevoel. Laat je handen eerst vanop het voorhoofd naar beneden glijden. Masseer de neus met je wijsvingers en wrijf daarna met al je vingers kleine cirkels over de kaken. Glijd met je duimen een aantal keer van het midden van de bovenlip via de zijkant naar beneden, en doe dat daarna ook vanaf de onderlip. Maak cirkels met je duim en wijsvinger op de slapen en laat daarna je handen een laatste keer van het voorhoofd naar de kaken glijden.

Bent u geïnteresseerd?

© 2019 the Wellness Room - Antwerpen
beoordeling the wellnessroom antwerpen
5.0