Ben jij zo iemand die ’s avonds op de zetel tijdens het tv-kijken graag iets snoept? Of is jouw namiddag pas echt geslaagd na een lekker vieruurtje? Of negeer jij deze drang en sla je de snack over? Heb je dan niet de neiging om bij je volgende maaltijd meer te eten?Iets kleins tussendoor eten hoeft niet ongezond te zijn! Er zijn zoveel gezonde alternatieven voor een kleine snack. Als je honger hebt, is het bovendien best om even te snacken, zodat je bij je volgende maaltijd niet ineens te veel eet omdat je zo’n honger hebt. Daarom hebben wij een aantal gezonde snacks voor jou verzameld!
  • Fruit, al dan niet geperst tot een lekker sapje of smoothie
  • Rauwe groenten zoals een wortel, wat schijfjes komkommer of kerstomaatjes
  • Een handvol ongezouten nootjes
  • Pure chocolade, hoe zwarter, hoe beter!
  • Een aantal olijven
  • Blokjes oude of magere kaas
  • Rijstwafels of volkoren crackers, eventueel belegd met iets gezond zoals hummus of avocado
  • Natuurlijke yoghurt, eventueel met een handje muesli of fruit erbij
  • Stukjes kipfilet met augurk op een prikkertje
  • Zelfgemaakte soep
  • Mueslirepen (let op dat het varianten zonder toegevoegde suikers zijn!)
  • Een gekookt eitje met wat peper en zout
  • Bananenbrood
  • Wat is jouw favoriete gezonde snack?

Bent u geïnteresseerd?

© 2019 the Wellness Room - Antwerpen
5.0